Friday, November 12, 2010

Kesayangan ku.. kenangan ku...

kegembiraan dalam rumahtangga ialah hadirnya cahayamata... lama gak aku tunggu nak de org baru... Allah belum bg rezki lg.. x pe sabar ye sue hehehe.. alhamdulillah pihak keluarga kedua blah pihak memahami.. cuma mak aku je.. huhuhu.. phm2 je lah kan mak.. malas nak amik tau.. bkn aku yg x nak Allah belum nak bg rezki g.. x pelah.. honeymoon dulu.. hehehe kami nie loving couple tau hehehe..
de la gak ckp2 org luar.. ckp mcm2.. nak je aku sound dia balik.. sabar sue.. org tue  .. naseb aku ni penyabar..aku x amik tau.. malas la.. bkn dia phm pun.. x pe.. Allah tue ade.. aku yakin Allah akan bg aku cahayamata gak.. lambat or cepat jer.. so tggu je lah.. aku x de amik2 pe tuk dptkan bby.. just aku amik asid folic n EPO.. tue pun baru jer.. asid folic tue aku amik kakak ipar akunye heheh dia x abis mkn masa mengandung dulu.. epo tue aku beli..  .. promosi kat Guardian Hubby aku la belikan aku suh heheh tq hubby..aku nie rajin beli test kit.. rajin gk aku test UPT(urine pregnancy test).. 3 taun.. wat dh bape kali dh wat.. result -ve je huhuhu sedih n keciwa aku.. aku slalu tanye huby " bila ye kita nak de bby" sambil berjurai airmata  aku.. huby tlg pujuk " x pe.. org lain lain lg lama kawen blm de g gak"..ok huby.. agaknye dh bape kali aku tanye huby .. bosan dh kot hehehee...
aku slalu mohon kat tuhan bg aku bby.. n aku slalu ckp lau btl de bby inside.. bg petunjuk.. Amin...

jeng..jeng..jeng.. akhirnya doa aku termakbul.. balik bercuti dr kg hubby aku rasa lain mcm.. ramai yg perasaan.. n ramai yg ckp aku pregt.. suka aku.. hope jd la btl2 hehehe.. aku nie rajin wat UPT..sendiri..pg tue aku wat .. 1st line dh kuar n 2nd line plak.. betul ke nie .. alhamdulillah.. ya Allah.. hehehehehehehe alalalalaaalaaa.. terus aku bwk g bilik tunjuk kt huby.. mamai lg huby aku.. tgk je senyum2 tido balik.. huhuhu...bgn tido baru tnye aku balik.. " pe ayg tunjuk kt abg td" lor.. x ingt rupanye.. aku tunjuk skali g hehehe tesengih2 dia hehehe.. t kita g klinik ye syg hehehe ..

06/04/10 aku g Klinik Noor Hajar sek 18 Shah Alam.. daftar nama amik giliran.. x lama nama aku kena panggil.. Doctor India perempuan.. " ok awak mmg mengandung".. alalalala bestnye bahagianye aku rasa... senyum je aku hehehee... " ok kita scan, dh 7 week, ini jantung dia" wah.. cm ek rupanye.. dh de degupan jantung .. Tq Allah.. rahmatMu x terhingga.. bermula la episod aku jd mak buyung.. hubby aku mmg jaga mak buyung nie.. x sbr nk rasa bby membesar dlm nie.. aku teruja tgk baju2 bby cntik2.. sume lah brg tuk bby cm nak beli je hehehe huby kata nanti dulu tggu dh 6 bln t .. ok hubby i follow u..
tup tap, tup tap.. pejam celik dh 6 bln bby inside.. besar betul perut aku hehehee.. cm dh sarat dh.. hehehee.. ni pic masa 5 bln hehehee..
masa ni bby baru 25 week

comel je aku tgk pic bby kt print scan nie hehehe .. n my bby is boy.. allamdulillah.. 1 pengalaman yg sgt indah bila tgk bby kt scan.. bila dia gerak2.. aku cm nak menangis rasanye.. ya Allah sungguh besar kasih Mu .. sungguh besar kuasa Mu.. namun langit x selalunye cerah.. 

" bby.. mama syg bby, abah pun syg bby
cukup bln baru kuar ye syg.. jgn kuar awal2.."
" jgn wat mama risau ye bby.. duk dlm ni diam2..
t kejut mama slalu yer"


masuk 26 week aku dpt rasakan my bby kurang aktif.. aku dh mula panik.. mcm2 aku pk.. sbb sblm nie dia xtif slalu kejutkan mama dia pg2.. sehingga 1 hari berderai airmata aku.. tkut memikirkan.. huby aku ajak g klinik.. esoknye aku g.. jumpa doc ct hajar.. aku bgtau dia bby saya x bape nak gerak.. dia cm pelik jer.. hampeh tul.. " biasenye lau nk kira bby gerak lebih or x masa dh 8 bln cm tu " doc tu bgtau.. " skrg nie awal sgt katanye.. x pe kita scan ye.. aku pun baring.. doc pun scan...

"wah besarnye perut awak.. besar uri awak hubby tersengih jer.." bby awak ok jer.. kita dgr jntung dia k".. aku dgr jntung dia.. wah bagusnye anak mama.... " ok bby x de pe2.. myb ibu dia kot.. myb awak de kencing manis "... huhuhu.. aku de kncing manis ker.. tp monthly checkup x de plak detect.. huhuhu.. " next appoiment kita wat MGGT.. "n doc ckp sume ok kedudukan uri pun ok kt atas.. cuma bby olique je.. kedudukannye serong.. x pe t dia pusing lg k

ala.. kena minum air gula g huhuhu...x pe lah janji anak mama ok.. ye syg..lega aku.. alhamdulillah bby ok.. huby pun senyum jer.. " ha kan ok bby tue.. jgn risau n jgn nangis k" senyum je huby..

Apakan daya aku.. hujan gak di tghari.. balik klinik bby xtif tp kejap jer.. aku masih risau sbb nape dia x bape nak aktif nie bby jgn wt mama cam ni syg mama risau.. aku tanye mak.. mak kata bby gerak bukan 24 jam nak menendang je.. nmpak bonjol2 dia gerak la tue ooo.. cm tue ye hehehe 1st experiance mana tau kan...tanye kengkawan.. jgn risau .. dia tido kot.. mcm2 lg la pandangan n nasihat kengkawan,, ok.. lega la sikit.. but my bby still cm tue..
Ya Allah kau peliharalah bby dlm kandungan ku ini.. 
so aku g lg klinik tuk next appoiment 26/08/2010.. nama aku kena panggil Pn. Suhana.. aku masuk.. happy jer.. tgk muka doc ct haja g.. rutin check cm biase.. " ok kita scan" bby cm ne de gerak.. " ade " aku senyum.." bby awak x gerak dh" HAH!!!.. . ." suami awak ade..panggil dia de berita saya nak bgtau"
aku pun panggil hubby.. dia masuk.. aku baring g .. scan g.. " ok En.zuhaini.. ni bby awak, degupan jantung dh x de, kepala dia pun dh colepse.. bby awak dah x de myb dh 2, 3 ari ..".. " YA ALLAH.. luluh jantung aku lemah seluruh tubuh.. x de suara dh aku.. x de daya dh aku.huby aku lg la terus tergamam.. x de sepatah perkataan yg kuar dr mulut dia.. aku thn x nak nangis.. " ok saya bg awak surat, g hospital tuk kuarkan bby".." nak ke hospital mana?".. hubby aku senyap jer.. x leh nak pk dh dia..byk kali aku tanye nk ke mana.. dia senyap jer.. " ok amik surat nie g hospital, kena kuarkn hari nie ".. agaknye doc tau masing2 blur.. dia bg je surat tue.. 
masuk je keta.. aku dh x leh thn dh.. airmata nie.. aku peluk hubby smbil meraung2.. lama gk dlm keta.. sblm gerak balik.. sepanjang dlm keta aku menangis.. smpai umah jer.. masuk bilik menangis lg..n airmata lelaki hubby aku menitis jua.. sedih btl aku tgk dia.. aku kena kuat tuk hubby.. aku plak pujuk hubby.. kul 12 tghari aku bgtau mak.. tergamam mak aku.. risau gk sbb dia de drh tinggi.. siap2 nk ke hospital atas nasihat rakan2 kami ke SALAM SPECIALLIST..mak n dik teman aku.. sampai SALAM hubby uruskan sume..

masuk jumpa doc Siti Mariyam.. dia check lg.. mmg dh comfirm bby dh x de.." bby mmg dh x de.. kepala dia pun dh colepse n air pun dh x de"... air air pe.. air ketuban ke ?.. dh x de?  mana g.. bila masa kuar air nie.. ke aku yg x perasaan huhuhu..
ok aku masuk wad smbi tggu nak besalin.. doc masuk ubat tuk kuarkan bby.. aku kena induce.. tp sepanjang dlm hospital aku x menangis langsung.tabahnye aku.hehehehe..ramai kengkawann dtg ziarah.. terima kasih yer.. mak aku plak aku tgh dh lain jer sian dia tekejut kot.. aku suh mak balik.. she need rest..
 kul 2 sampai kul 8 aku x rasa sgt sakit.. kul 8 sampai ku 5.50 mmg terasa dh sakit nk bertambah sakit n mmg sakit sgt2.. pas sahur.. kul 5.50 hari jumaat n hari nuzul quran..di bulan ramadhn..aku bersalin.. alhamdulillah sume ok cuma bby je x de..n aku x mengngis gk.. aku thn je.. x rasa nk menangis .. sbb dh banyak menangis kot hehehe

aku btl2 manghargai pengalaman dlm hospital masa nk bersalin... dh nak masuk sahur kan.. hubby mmg ade disisi spanjang masa.. x tido dia jaga aku.. bila aku dh sakit sgt bby dh nak kuar aku panggil hubby.. hubby duk melutut sblh katil.. tahan dia lama tau cm tue .. sayang hubby.. aku pegang hubby.. ckp kt dia sakit dh nie.. kami sama2 istifar n selawat.. kuar dh bby.. hubby g tgk dh katanye ape yg dia tgk pun aku x tau hehehe.. ( nurse x de just kami berdua je dm bilik, dh sakit sgt x smpat nak panggil nurse..x lama nurse smpai sbb nak check aku.. tkejut dia tgk aku dh besalin.. pastu nurse take over plak.. " kepala bby x kuar g nie".. la punggung dulu kuar.. x pe lah.. sume dh kuar.. lega sgt.. n x kan serik tuk melahirkan lg.. 

aku sempat tgk arwah bby aku.. masa nurse nak bwk kuar ala comelnye dia.. aku x sempat nk peluk n cium dia.. pastu hubby uruskan sume.. kul 10 pg aku dh boleh balik.. .. sesi uruskan jenazah n kebumi pun bermula..selesai sudah.. semoga MUHAMMAD ADIF tenang di sana, doakan mama n abah selalu tggu kami disana ye syg.. amin..





ni je kenangan yang ade.. semoga aku cepat dpt pengganti MUHAMMAD ADIF... mama rindu sgt kt Adif.. mama syg sgt kat Adif...tapi Allah lg syg Adif.. mama redha.. hanya pusara Adif tempat mama lepas rindu.. Adif doakan mama cepat dpt adik k.. amin...

No comments:

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...