Wednesday, October 12, 2011

pengalaman ibu baru hehehe

sorenok rasanye dh jadi ibukan.. baru le tau rasanye jd mak nie..cm ne dulu mak jaga ko..cm tue la hehehe..insaf aku..
pas balik spital aku berpantang kat umah jer.. iyela mak aku kn duk dkt jer, jerit pun dgr.. hehehe..
1st day ngn baby.. mmg best y x best bila dia meragam huhuhu.. sepanjang time pantang afiq tido siang mmg lena.. pastu dia bangun kul 12-6 pagi..amik ko.. jg mak guard aku shif pagi hehehe.. tp itulah pengorbanan seorg ibu.. dapt paha tau..
dua hari kt umah afiq dh kena kuning.. tp x tinggi..aku pun mcm2 la aku cari bg ilangkan kuning tue, mak aku pak pg2 dia bawak afiq g berjemur di bawah matahari.. huby aku plak sama cm aku beli mcm2 nak ilangkan kuning afiq..mandi ngn mcm2 daun hehehe..last1 minum air sengkuang cina.. barulah ok..
alhamdulillah afiq sng je jaga dia.. menangis pun x kuat..iyelah org lelakikan..hehehe mana bleh nangis kuat2 hehehe..sampai jiran sebelah umah aku x tau aku dh besalin..dh dkt sebulan baru dia tau tue pun sbb dia nampak aku bwk afiq g klinik..
iyelh sbb dia ckp anak dia nangis je kuat plak tue, mmg kuat pun anak dia nangis.. afiq lau nangis time dia tido.. pampers dh penuh, dia poo poo & dia lapar.. biasela kan..baby..
ramai yg tggu kehadiran afiq.. ye la cam huby aku anak sulung..lelaki tunggal dlm famly dia..so pastinya di nanti2kan.. raya tahun nie pun sgt meriah.. sgt best.. tahun nie juga aku balik raya dua2 kampung.. kampung aku & kampung huby, kt kg huby pak mentua dh stanby nak wat kenduri cukur jambul.. so i follow je.. sponser by pak mentua kan hehehe..
oklah smbung lagi di episod akan datang..afiq dh bangun so kena la layan putra mahkota.. bye...layan pic2 nie dulu k..hehehe












No comments:

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget