Tuesday, December 14, 2010

hati-hati terkena

baru je tadi terima 1 sms.. pelik je bunyinyer..cm nie la lebih kurang

"ni p'cik guna kad orng, tolong isikan p'cik top up RM 30 di number baru p'cik ni nom dia 0128105169, pasal p'cik ade kes di balai polis'" 
sender +6285255841691...

tah pe2 tah.. hp aku pun x bertopup. nak mintak top up plak
dh tue nak ke balai
'pakcik g je balai.. pinjam tepon balai tue .. x pun suh abang2 pilis tue topupkan'
hehehe..

ni antara  respon kawan aku kat fb..




korang cm ne plak.. 

12 comments:

mOoN said...

ades!! ari tu emak..pas tu bapa..yang ni pakcik pula? macam2 kes...huhuhu

nora said...

hari tu i dpt ayah, pasni sape la pulak.

jum buat contest "lepas ni diorng (pencuri topup) nak guna kata ganti nama sapa pulak" huhuhu

Princess Feyqa said...

saya pun dh terkena menda alah ni.. penipu betul

sue said...

ramai gak yg kena ek.. pasni mesti guna sume nama pangkat dlm famly hehehe .. along-usu.. mak long- pak su.. n sume la hehehe ..

cik kedondong said...

hmm..
aku xkena lagi..
tp da bce kt blog mne tah, dia da bagi amaran


btw,
salam kenal hehehe

cikAida said...

sy pown penah dpt jugak msg cm tuh..
tp emak yg suh topupkan..
jgn caye la..
penipu je tuh..
tu sume taktik..
wat do no jewk.
ta pown tros delete jewk...

Su'AidaH IsmaiL said...

tpu ja tuh..
ahaaha

GenGkey said...

bnde ni bnyk kali dah terjadi..
kena hati-hati..
sebab diorang bg sms rambang...
jangan smpai terpedaya suda..

Anonymous said...

kes mcm ni dh ada masuk berita n srt kbr, jd abaikan lah....

Lyana MK said...

singgah sini .... nice blogg!

Izz said...

ehh adek izz pon pna kene. tah pape tah.huhu

NS said...

kita jgn mudah terpedaya.. org zaman sekarang macam2 cara nak menipu. =)

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget